DESCRIPCIÓ:
El
mètode científic és un conjunt de tècniques utilitzades per
investigar fenòmens, adquirir nous coneixements, o corregir i
integrar coneixements previs.
FASES:
S'observa
la situació i d'aquí traiem una pregunta.
·
Cal fer un estudi sobre l'exercici físic i les constants vitals.
Ens
plantegem diverses possibilitats, de totes aquestes agafem la que
creiem més convincent i l'exposem en mode d'oració afirmativa.
·
Els nois tenen més pulsacions que les noies després de saltar 30
segons a corda.
3. EXPERIMENTACIÓ:
Es
fan diversos experiments per tal de poder afirmar o rebutjar la
hipòtesi.
·
Primer de tot ens han fet una enquesta amb les següents preguntes:
1.
Edat
2.
Sexe
3.
Pes
4.
Alçada
5.
Si se és fumador o no
6.
Si practica esport de forma habitual i en cas afirmatiu, quantes
vegades a la setmana.
Seguidament
a educació física hem realitzat diversos exercicis durant 5
sessions i ens hem pres cadascú les nostres pulsacions un cop haver
acabat l'exercici o el descans. L'ordre d'exercicis i descansos és
el següent:
1.
Pulsacions en repòs
2.
Pulsacions després de 2 minuts d'escalfament
3.
Pulsacions després de 30 segons de saltar a la corda de forma
intensa
4.
Pulsacions després de 3 minuts de descans
5.
Pulsacions després de una cursa de velocitat intensa
6.
Pulsacions després de 3 minuts de descans
Finalment
es valora com ha anat el projecte i es veu si la hipòtesi
plantejada anteriorment estava encertada o no. En cas de que la
resposta sigui negativa, es pot plantejar una altra hipòtesi i
començar de nou.
·
Amb els càlculs realitzats a matemàtiques hem comprovat que la
nostra hipòtesi era errònia, les noies tenen les pulsacions més
altes que no pas els nois.

No hay comentarios:
Publicar un comentario