1. El mètode científic (fases i aplicació personal)

DESCRIPCIÓ:

El mètode científic és un conjunt de tècniques utilitzades per investigar fenòmens, adquirir nous coneixements, o corregir i integrar coneixements previs.


FASES:

1. PROBLEMA:

S'observa la situació i d'aquí traiem una pregunta.

     · Cal fer un estudi sobre l'exercici físic i les constants vitals.
2. HIPÒTESI:

Ens plantegem diverses possibilitats, de totes aquestes agafem la que creiem més convincent i l'exposem en mode d'oració afirmativa.

     · Els nois tenen més pulsacions que les noies després de saltar 30 segons a corda.

3. EXPERIMENTACIÓ:

Es fan diversos experiments per tal de poder afirmar o rebutjar la hipòtesi.

     · Primer de tot ens han fet una enquesta amb les següents preguntes:
       1. Edat
       2. Sexe
       3. Pes
       4. Alçada
       5. Si se és fumador o no
       6. Si practica esport de forma habitual i en cas afirmatiu, quantes vegades a la setmana.

Seguidament a educació física hem realitzat diversos exercicis durant 5 sessions i ens hem pres cadascú les nostres pulsacions un cop haver acabat l'exercici o el descans. L'ordre d'exercicis i descansos és el següent:

       1. Pulsacions en repòs
       2. Pulsacions després de 2 minuts d'escalfament
       3. Pulsacions després de 30 segons de saltar a la corda de forma intensa
       4. Pulsacions després de 3 minuts de descans
       5. Pulsacions després de una cursa de velocitat intensa
       6. Pulsacions després de 3 minuts de descans




4. CONCLUSIONS:

Finalment es valora com ha anat el projecte i es veu si la hipòtesi plantejada anteriorment estava encertada o no. En cas de que la resposta sigui negativa, es pot plantejar una altra hipòtesi i començar de nou.

· Amb els càlculs realitzats a matemàtiques hem comprovat que la nostra hipòtesi era errònia, les noies tenen les pulsacions més altes que no pas els nois.




No hay comentarios:

Publicar un comentario